söndag 17 augusti 2008

Battle of the Egos

Igår var jag med brodern och några kompisar i Lysekil och såg Battle of the Giants, en kvaltävling till världens starkaste man.


Klassiska strongmangrenar som stenlyft förekom, men också lite mer spektakulära grenar som kast av tunna. Det var riktigt stora killar som tävlade, och det var häftigt att se dem i verkligheten. Samuelsson vann till sist, vilket inte var helt oväntat då det var han som valt ut tävlingsgrenarna.

En man som utmärkte sig i mina ögon var Poundstone från Usa som var ohyggligt stor men ändå ganska deffad. Imponerande.

Idag har jag tagit sovmorgon ihop med älsklingen som jag inte träffat på fem dagar, lagat broccolisoppa och börjat städa lägenheten. Om ett par timmar ska jag cykla till gymmet där ryggen ska få sig en omgång, innan jag ger mig på spinning 30 och core.

Inga kommentarer: