onsdag 27 augusti 2008

Tramsig Jam

Nej, dagens BodyJam var inget för mig. Instruktören, som såg ut att vara runt 17 år, avhöll sig snällt från att beskriva de rörelser hon utförde. Jag antar att hon trodde att vi skulle kunna ta till oss alla steg samtidigt som vi iaktog henne, spegelvände allt i huvudet och sedan själva snurrade på rätt håll. Det funkade sådär. Dessutom var passet väldigt fragmenterat med en låt här och en låt där med olika steg, vilket gjorde att man inte hann komma upp i puls. Värst var klapparna. I slutet gjorde vi inte annat än Step touch med klapp. Det kändes oerhört fånigt. Klapp... klapp... klapp... klappklappklapp... klapp... Boring!

Tacka vet jag vanliga danspass där stegen byggs på och man i slutet får ta ut sig genom att köra hela kombinationen massvis med gånger till medryckande musik och cool belysning.

Nu ska jag lägga mig i soffan och dricka vitt jordgubbste (och dricka vatten och äta mat).

(Pulsklockan funkade inte, men turligt nog har jag just börjat prenumerera på Fitness igen och hämtade ut pulsklockan från dem idag. Antagligen håller den i ett par månader som alla andra klockor man fått av dem, men det är ju alltid något).

Inga kommentarer: