onsdag 6 augusti 2008

Sömnbrist och övertid är ingen bra kombination

Jag sitter på jobbet, sitter ner för första gången på flera timmar. Låren bränner gott efter måndagens styrketräning och ryggen känns redan stel efter gårdagens träning. Enligt planen står ett fartleks/backintervallspass på schemat (tänkte fartlekar men insåg att det är sjukt backigt där jag ska springa, så det blir lite mer intervallbetonat). Men jag vet inte om jag orkar springa.

Igårkväll kom jag hem från jobbet kvart i elva. Kvart i sju dagen efter skulle jag lämna lägenheten för att åka till jobbet igen. Och jag kunde inte sova. Jag tror att klockan var närmare halv två när sömnen till sist infann sig.

Att jag sov så lite gjorde egentligen inte alltför mycket, för jag skulle bara jobba fram till tolvtiden idag. Nu blev det inte så. Avbytaren är sjuk och jag blir kvar här till halv fem. Addera en halvtimmes cykelsträcka hem och jag når lägenheten vid fem.

Om jag ska ha någon ork alls att springa måste jag nog powernapa innan turen, och frågan är om jag kommer att orka då... Hoppas det.

3 kommentarer:

Sofy sa...

Hej sötis! Har svarat dig om kikärtsbiffarna i min blogg! Hoppas på att orken och motivationen infinner sig! Om det hjälper kan du tänka på att vi är fem töser som springer i hagaparken klockan 18.00! pepp pepp! Kram

Löpning & Livet sa...

Stackare! Vila lite och se hur det känns efteråt. Lyssna på kroppen men tänk samtidigt på hur bra du kommer känna dig efteråt

Susanna sa...

Sofy - Det var faktiskt väldigt peppande att veta att ni sprang samtidigt. Tack!

Andréa - Ja den där känslan efter att ha tagit sig igenom ett motigt träningspass går inte av för hackor. Gissa om jag somnade gott igår :)