torsdag 7 augusti 2008

85 minuter morgonpromenad


Efter 10 (!) timmars välbehövlig sömn gav jag mig ut på morgonpromenad. Jag fortsatte min vandring i det fina naturområdet jag hittat, följde utkanten av ett villaområde och befann mig plötsligt vid en golfbana. Jag gav mig in i skogen kring banan och fann ytterligare stigar som lätt går att använda till motionsspår, även om de bitvis mer bestod av rötter än av grus...

Jag är så glad att jag börjat hitta till lite naturområden som inte ligger alltför långt bort från lägenheten. Det är så avstressande att gå eller jogga inne i skogen där allt är lugnt och tyst, och där inga andra människor befinner sig i närheten.

Villaområdet jag passerade ligger alltså precis jämte dessa djupa skogsområden och jag blev såklart oerhört sugen på att flytta dit. Pojkvännen och jag har planer på att flytta, men han vill nog snarare inåt Göteborg till än utåt skogen och med tanke på att planen är att bo i Göteborgstrakten i 3-4 år (enligt hans önskemål) och sedan ute på landet resten av livet (enligt mina önskemål) får jag väl bita ihop...

Inga kommentarer: