måndag 25 augusti 2008

Långpass på cykel

Dagens långpass fick bli på cykel istället för på löparskor. Min fot är visserligen mycket bättre idag och ömmar knappt alls, men jag ville inte ta några risker.

Såhär efter passet kan jag konstatera att det är svårt att komma upp i någon vidare puls då man cyklar på plana trafikerade cykelvägar. Jag ville ha hittat ut till någon landsväg (är tillbaka i Göteborg igen), men misslyckades.

86 minuters cykel blev det i alla fall, med en medelpuls på 65% av max. Det är så mycket tråkigare att cykla än att springa! Dessutom inte alls skönt för ryggen, inte på min cykel åtminstone. Jag hann bli duktigt trött och stel i ryggen innan jag var hemma.

Nu sitter jag i soffan och har just ätit två portioner av min nya favoriträtt - Kikärtsbiffar med yoghurtspagetti. En rekonstruktion av den underbara middag Sofy bjöd Andréa, Emmelie och mig på under Bootcampen. Mm. Så fort jag fått lite mer energi ska jag berätta om det väldigt annorlunda gymbesök som jag var med om tidigare idag.

Kikärtsbiffar utan ägg faller sönder och får gratineras lite i ugnen

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Snart är du vegetarian på riktigt :D

Anonym sa...

Du som gillar BC borde ju gå på det här:

http://www.sportlife.se/applications/NewsSmall/DisplayNews.asp?ID=1550&ToWin=true

Susanna sa...

Andréa - Hehe, ja nästan.

River - Åh jag skulle så gärna gå på det men jobbar typiskt nog kväll. Suck...

Anonym sa...

åh låter gott med kikärtsbiffar! :o) Kram!

Anonym sa...

Fast nu ösregnar det ju så det kanske inte blir lika roligt då... Fast vi inom träningssvängen brukar ju säga att det inte finns några dåliga väder, bara dåliga kläder ;)

Susanna sa...

Milla - Ja de är fantastiskt goda. Och smidiga, man kan alltid ha det hemma.

River - Det är sant, men det hade varit intressant att se alla hoppsparkar i lera :)