måndag 2 juni 2008

Morgonpromenad och Tvshops pilates

Oj vad trött jag var i morse! Var så nära att hoppa över den inplanerade promenaden, men sambon hade varit omtänksam nog att göra kaffe åt mig när han gick upp, och så fort jag hällt i mig det piggnade jag till.

Morgonpromenader är alltid värda att bekämpa tröttheten. De är ju helt fantastiska när man väl kommit ut. Och för att inte tala om hur gott gröten smakar efteråt.
När jag satt och drack mitt kaffe slökollade jag på Tvshop. De gjorde reklam för pilatesdvd:er; Winsor Pilates Sculpting Cirkle. Nya pilatesdvder alltså, fast med någon form av metallcirkel som redskap i övningarna. Vet inte hur mycket jag tror på just metallgrejen, men övningarna är antagligen bra. För ett par år sedan köpte jag föregångarna till dessa dvd:er, gjorda av samma kvinna. De innehöll riktigt bra magövningar, men är tyvärr nu så slitna att det inte kan köras längre. Jag har ju fått rekomenderat att köra mycket mag och ryggträning, och kan ibland ha svårt att motivera mig till att göra det på gymmet, så jag funderar på att köpa de här dvd:erna.

Någon som testat?

3 kommentarer:

Sofy sa...

När jag körde pilates regelbundet förra året så hade vi pilatesringar efter ett antal veckor ( dåp vi kunde grunderna och kunde öka svårighetsgraden) De var inte av metall, men gjorde övningarna klart jobbigare och jag gillade dem därför skarpt!

Susanna sa...

Aha - de kanske inte är så dumma ändå! Jag har nästan bestämt mig för att köpa de så fort jag fått min första lön :)

Anonym sa...

Vad spännande med nya pilatespass! Jag brukade köra casalls pilates tidigare, gillar den riktigt mkt.