fredag 27 juni 2008

Min perfekta frukost...

... består för tillfället av:
  • Rågflingsgröt
  • Mellanmjölk
  • Lingonsylt

Rågflingsgröt är så oerhört gott! Det är väldigt god variation till havregrynsgröten. Förutom min gröt består frukosten också av en grov macka med keso och kalkon/avokado och kalkon. Mums!

Nu är jag för övrigt nästan frisk. Jag har inte haft feber sedan i tisdags, men hostar gör jag fortfarande lite. Min hosta tenderar dock att hänga i ett bra tag, så imorgon tänkte jag börja träna igen. Egentligen var jag extremt sugen på att jogga lite innan frukost idag, men jag höll mig till tåls. Jag kommer åtminstone få ta del av några endorfiner då jag cyklar till och från jobbet senare idag.

Träningen den närmsta tiden tänkte jag skulle se ut ungefär såhär:
Fredag: Cykel 50 min (t.o.r. jobb, låg-medelintensivt)
Lördag: Cykel 50 min, lugn löpning 60 min
Söndag: Cykel 50 min

Måndag: Morgon - Simning 40 min, Kväll - BodyCombat
Tisdag: Styrka I (ben, mage), Cykel 50 min
Onsdag: Vila
Torsdag: Simning, Cykel 50 min
Fredag: Fartlek ca 10 km
Lördag: Lugn morgonjogg/simning
Söndag: Långpass/vila

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Var längesen jag åt rågflingegröt, gillade det inte förut, men kanske borde testa igen..

Anonym sa...

Den där frukosten hadejag inte velat byta med dig med tanke på att jag tycker gröt är äckligt, mjölk smakar vidrigt och lingonsylt är totally duscusting!!!! men vi har ju alla olika smak. Önskar dock att jag gillade gröt för det är ju nyttigt och bra...
Magmuskler? jag har alltid trott att det är fett som syns igenom... Kan ju hålla tummarna för att det är magmusklerna iaf! =)

Susanna sa...

Andréa - Gör det, hur gott som helst!

Johanna - Haha, det är verkligen tur att ingen tvingar i dig min frukost då ;)

Anonym sa...

Har aldrig fastnat för rågflingor, fast sylt e ju gott :)
Trevlig helg!

Susanna sa...

J - Haha, ja sylten kanske är det bästa! Tack detsamma :)