onsdag 4 juni 2008

Powerspinning, Semester


Powerspinning
Igår eftermiddag dök jag laddad upp på gymmet precis i lagom tid för ett spinningpass. Trodde jag. Dessvärre hade jag missat att gymmet just bytt till sommarschema, och ingen spinning erbjöds inom min tidsram. Istället fick det bli ett improviserat styrkepass för armar, axlar och bröst. Klockan var dock kring 17.00 och det sprang omkring folk hit och dit. Som tur är gick det bra att koncentrera sig ändå.

Idag dubbelkollade jag schemat och fick mitt spinningpass. Powerspinning till och med. Det var väldigt jobbigt, nog ett av de jobbigaste spinningpass jag gått på. Musiken var stundtals fantastisk (Dirty med Christina, Yeah med Usher), men alldeles för hög. Jag fick ont i öronen. Om man nu har ett sådant där öra uppsatt på väggen för att mäta ljudnivån - varför bryr man sig inte då det lyser rött och blinkar "Varning"?! Anywho, fick till ett bra pass.

49 min, 162/186


Semester


Nästa vecka spenderar älsklingen och jag här; på Cypern! Det ska bli skönt att komma iväg från all vardag, alla måsten och all pluggstress. När vi åker är vi båda i princip helt klara med var sin kandidatexamen, och det känns så skönt! (Jag ser för övrig så mycket fram emot att ha ett jobb, jobba, komma hem från jobbet, och vara ledig. Nu har jag istället i tre år haft ett ständigt dåligt samvete för om jag borde plugga mer, vilket har gjort det svårt att känna sig ledig. )




Vi åker med Fritidsresor till ett Blue Couples hotell, vilket innebär att det inte finns några barnfamiljer på hotellet. Kan vara ganska skönt att slippa det tills det är dags själv... Hotellrummen ser för övrigt inte alls ut som charterhotellrum, lyxigt!


En av de saker jag ser fram emot mest är hotellfrukosten. Åh vad jag älskar frukostbufféer! Det kommer dock att bli morgonpromenader/morgonjogging de flesta dagar, för här ska inte hållas tillbaka på kolhydraterna :)

Gym finns visst också, men det tänker jag inte stänga in mig i. Styrketräningen får göra ett litet uppehåll.

Den träning som sker kommer istället att förläggas hit. Mm, strand... På dagarna ska jag ligga här (mest i skuggan, blir bara bränd av solen) läsandes en avkopplande bok.

Åh vad jag längtar! Först väntar dock en jobbhelg med 12 timmarsdagar. Men det kommer nog gå snabbt.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Åh vad jag blev avundsjuk nu!! Får jag plats i nån av era väskor tro? :D

Puma sa...

jag är inte alls avundsjuk, neeeeeeej då...





(jag ljuger så dåligt)

Sofy sa...

Oahhhh!! vilken bra grej att börja sommaren med! Speciellt det där med barnfritt tyckte jag lät oerhört klokt. jag och prinsne har insett att vi är verkligen INTE där än. Varje gång jag går i en matbutik/park/ikea/på stan och det finns skrikiga, jobiga, krävande kids i närheten får jag rysningar och hela kroppen säger NÄÄÄÄJ! Hi, hi..därför, så himla skönt att slippa det på semstern! Ha så underbart bra och njuuut! kram

Felicitas sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH!

Det är typ allt jag får fram... :D

Susanna sa...

Andréa - Haha, ja man kan ju betala lite extra och ta med en golfbag, det kanske skulle funka?

Puma - Hehe, jag förstår känslan. Det ser ju onekligen väldigt härligt ut på bilderna, och imorgon vet jag om det är lika idylliskt i verkligheten också :)

Sofy - Ja det ska verkligen bli oerhört skönt att komma iväg och "bara vara". Haha, jag känner som du, det där med barn är inte riktigt aktuellt än. Jag måste få vara lite egoistisk ett par år till för sen när man får barn kan man ju aldrig tänka på sig själv först :) Tack tack, ska njuta riktigt ordentligt!

Felicitas - :)

lina sa...

Åh, så härligt!!!! Längtar ännu mer tills vår semester nu när jag kikat in hos dig!!!

Stina sa...

åh så härligt.. vill också åka!