söndag 8 juni 2008

Brickträning, typ

De senaste dagarna har minst sagt varit hektiska. I torsdags avverkade jag det sista momentet på min c-uppsats, så nu är den i princip helt klar - oerhört skönt.

Efter att skolan var klar satte jag mig på tåget till Småland, och lyckades klämma in ett bra benpass följt av 20 minuters cykling, innan kvällens festligheter började. Det är nämligen av tradition att fira "Nationaldagskvällen" där, alltså en fest kvällen innan nationaldagen. Vi var tjugotalet personer som samlades, vädret var fantastiskt, det grillades och dracks, och det var en sådan där kväll då livet är helt fantastiskt.

Dagen efter skedde dock uppstigning redan vid åtta. Återigen satte jag mig på ett tåg, denna gången till Göteborg. På eftermiddagen skulle jag nämligen börja mitt nya jobb! Jag var lite nervös, speciellt eftersom jag skulle jobba själv och inte hade någon att fråga om saker, men det gick faktiskt riktigt, riktigt bra. Fredagens enda träning var förresten cykel till och från jobbet, totalt 50 minuter med en medelpuls på cirka 145.

Igår tog jag med löpkläderna till jobbet, eftersom jag fått nys om de fina grusade löpstigar som finns i området. Jag tycker nämligen inte om att springa på asfalt, och det kan ju bli lite problematiskt då man bor i stan... Jag hade blivit riktigt informerad, omgivningarna jag sprang i igår var oerhört vackra, och jag passerade både sjöar och hästhagar. Det enda som störde mig var att vägen var extremt backig hela tiden. Uppförsbackar gör mig inget, men det känns som att knäna får ta lite oförtjänt mycket stryk då jag springer nedför. Jag får se om jag hittar någon annan, planare stig i närheten. Det blev i alla fall 57 minuters löpning, 164/181, innan jag hämtade cykeln vid jobbet och direkt satte mig på den för att ta mig hem. Då var benen lite stela kan jag tala om! Kom att tänka på Nikes triathlet-träning, brickträning eller vad det kallas. Fast det är kanske tvärt om, när man cyklar först och springer sen? Hursomhelst blev det en del träning igår alltså, cykling och löpning. Sen somnade jag gott :)

Idag blev det såklart också cykel till jobbet, men mina ben var oerhört stela... Har planerat in ett intervallpass ikväll, och jag hoppas att benen har mjukant lite tills dess. Sedan blir det morgonpromenad imorgon, och 17.25 imrogon är det take off!!!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Låter härligt! Sprang du runt nån av delsjöarna (sotra och lilla) eller i Skatås?

Susanna sa...

Jag började nere vid tv-huset inärheten av Ekmanska sjukhuset. Sprang upp för massa backar och kom till Stora Delsjön. Där fanns visst en slinga runt sjön som var 7,5 km, så jag följde den en bit, men sedan kom jag till en asfaltsväg och då vet jag inte riktigt var jag var, så jag vände :) Det är inte så långt till Skatås därifrån va? Kanske skulle springa där någon dag...