måndag 9 juni 2008

Totalstopp

Min kropp är inte riktigt pigg alltså... Igår när jag cyklat hem från jobbet var planen att jag skulle springa intervaller. Men huvudet dunkade och ryggen värkte. Jag är i akut behov av att besöka kiropraktorn nämligen, och när ryggen krånglar strålar värken upp i nacken, axlarna och inte minst huvudet. Jag gick upp till lägenheten för att dricka vatten och sedan ge mig ut och springa, men det gick inte. Jag blev helt slut av att bara gå uppför trappan... Så jag planerade om och tänkte ta intervallerna imorse istället.

Senare på kvällen då jag skulle äta av den goda fiskrätten min kille lagat (lax, vit fisk och räkor) började jag må illa också, och fisk var inte det som lockade då. Ett par knäckemackor med Bregott slank ner istället, bra val va? ;)

Så imorse skulle jag efter en proteindrink avklara intervallerna. Det gick inte alls. Känslan av att börja jogga lugnt som uppvärmning var hemsk. Låren var stela, vaderna var stela, och när jag i backarna behövde ta hjälp av gluteus kändes det som om där inte längre fanns någon muskel. Varje steg kändes oerhört jobbigt, som att springa och skjuta en vägg framför sig typ.



Jag lyckades i alla fall lunka på i tio minuter som uppvärmning, och sprang sedan 5 intervaller på strax under 30 sek vardera. Det var en oerhörd prestation idag kan jag meddela, och det kändes som om jag knappt kom framåt fast jag ansträngde mig allt jag hade. Märkligt. Efter den femte intervallen gav jag upp och lufsade hemåt. Nu ska jag ÄTA, dricka och stretcha ordentligt. Sedan väntar ett efterlängtat kiropraktorbesök.

Just det, packa ska jag göra också.... I eftermiddag bär det äntligen av :) Ha en underbar vecka här hemma så hörs vi igen om en vecka!

5 kommentarer:

Puma sa...

hoppas kiropraktorbehandlingen hjälper lite - och ha en underbar semestervecka!!

Felicitas sa...

Ja, hoppas att han/hon kan knäcka loss alla dumheter som bosatt sig i din kropp! Och ha en UNDERBAR semester, jag är SÅ avis! :D

Löpning & Livet sa...

Hoppas det löser sig! Är inte kul när det känns sådär!! Skönt att få komma iväg på lite semester, bara sola, bada och äta gott! Eller tar du med dig träningskläder också? :)

Erika sa...

Ha en toppenvecka i värmen!

Anonym sa...

Tjena bruden! Låter illa det där med ryggen. Jag är inte avundsjuk.
Så det vankas semester? Själv kom jag just hem från ett par veckor ute i europa. Coolt som fan men skönt att vara hemma igen.
Ha det så himla bra...:)

Puss och kram