lördag 28 juni 2008

Mina okomplicerade knän får för lite uppmärksamhet

Ibland får jag väldigt ont i knäna. En molande värk som uppstår så fort jag står, går eller cyklar, och som sedan håller i sig länge. Det händer att värken släpper när jag sitter eller ligger, men ibland värker knäna på nätterna också. Och nu värker dem.

Det finns dock en väldigt enkel lösning på problemet. Så länge jag stryrketränar ben och rumpa en gång i veckan är jag helt smärt- och symptomfri. Redan då jag reser mig från första settet benpress ger värken med sig, och då jag timmen senare lämnar gymmet på stela ben är problemet löst.


Grejen är bara att jag skjuter upp den där benträningen ibland. Tror att det funkar att skjuta på den en vecka eller två. Låter omständigheter komma emellan.

Nu är det nog tre veckor sedan jag sist tränade benen, så jag har bara mig själv att skylla för värken. Och lite mitt gym också då, för när jag började få ont igår planerade jag att stanna till vid gymmet på vägen hem från jobbet idag, men då är gymmet visst stängt. Gym verkar tro att alla tränade människor ska ut och festa på lördagsnatten och stänger därför tidigt på lördagar. (Och gym verkar tro att alla tränande människor sover ruset av sig på söndagen och öppnar därför inte förrän framåt eftermiddagen på söndagen.)

Aja, jag får vänta med den smärtlindrande träningen tills imorgon helt enkelt. Och hoppas att knäna inte protesterar alltför mycket under kvällens löppass.

Inga kommentarer: