fredag 31 juli 2009

(försök till) Löpning

Typ såhär blöt blev jag idag. Dock inte lika glad.


Det gick inte alls bra att springa idag. Vid de första stegen kände jag av en sträckning/överansträngning/inflammation i vänsterbenet som antagligen kom i söndags. Jag har försökt stretcha bort den men har inte riktigt lycktas komma åt. Det känns inte så mycket när jag går, men just i löpsteget kändes det stelt och ömt. Inget jag inte hade kunnat springa igenom dock, det har ju uppenbarligen inte hjälpt med vila och stretching så att försöka mjuka upp det med löpning vore kanske inte helt fel.

Alltså sprang jag på, men märkte ganska snart att allt inte var ok. Löpningen kändes mycket tyngre än den brukar och jag kände mig väldigt ansträngd. Jag bestämde mig för att ge det ett par kilomter och se om det blev lättare, men icke. Luftrören började kännas ansträngda och jag mådde lite lätt illa. Ingen bra idé att fortsätta. Jag vände och gick hemmåt. Uppenbarligen behöver kroppen ett par dagar till på sig att återhämta sig från förkylningen. Och jag får väl snällt lyssna på den och vila lite till då. Skit.


Tur att jag fick kladdkaka och hallon efteråt i alla fall.

4 kommentarer:

Malena sa...

Vila är inte kul. I morgon hoppas jag på ett riktigt pass för egen del. Första på typ nästan tre veckor...

Petra sa...

Trist! Vet hur jobbigt det är att inte kunna köra fullt ut... Hoppas du känner dig bättre snart!

Susanna sa...

Malena - Nej det är så tråkigt nrä man inte vilar för att man vill det utan för att man måste...

Petra - Ja det är riktigt segt. Får hoppas det inte håller i sig så länge.

Mikela sa...

svar: vad roligt att du tycker det :D