onsdag 15 juli 2009

Challenge och annan träning

Usch i eftermiddags kände jag lite "på väg att bli sjuk" symptom. Men nio gånger av tio baseras den känslan på inbillning och jag tränade ändå idag. Först ut var det underbara cirkelpasset. Så kul det är! Nästan obeskrivligt härligt att stå där och svettas och ta i järnet i muskelgrupp efter muskelgrupp i varv efter varv. Vi lämnar det vid att jag älskar den träningsformen och att det är ett riktigt bra komplement till löpningen där man tränar hela kroppen effektivt.

Efter Challengen var det meningen att jag skulle spinna men den blev till min stora besvikelse inställt. Damn! Försökte mig på att cykla lite i konditionsparken på gymmet men jag hade inget tålamod utan min mp3 och gav upp efter cirka 2 minuter.

Jag hade siktet inställt på att få ihop minst 90 träningsminutrar idag eftersom det var så länge mitt långpass skulle ha varat. Efter tråkcyklingen tog jag min riktiga cykel hem, hämtade mp3:n och promenerade i snabb takt tills jag samlat ihop mina minutrar.

Det blev en väldigt bra träningsdag idag trots alla omplaneringar. Nu kom jag inte upp i samma intensitet i mina träningsminutrar idag som om jag hade sprungit, men i gengäld tränade jag igenom hela kroppen. Jag insåg inte hur mycket jag saknat känslan av att vara så slut i armarna att man bävar för att lyfta vattenglaset!

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag älskar känslan av att armarna skakar när man tvättar håret :D!

Petra sa...

Brr...jag har också en annalkande förkylning, vilket jag inte alls gillar :(

Susanna sa...

Anna - Haha, ja exakt! Så härligt!

Petra - Usch nej! Att vara sjuk på sommaren är värst!!