torsdag 2 juli 2009

Två läsvärda länkar

Är dina magmuskler tillräckligt starka? Är din kropp fin nog?

Efter lite planlöst ledighetsruntsurfande hittade jag till två sidor som jag vill dela med mig av.

Den första handlar om just din kropp och hur du ser på den, och även om vi nog alla hört det förr kan det vara skönt att bli påmind.
Läs här.

Länk nummer två hittade jag när jag försökte läsa på kring hur man tränar för att minska sin svank. Ungefär mitt på sidan finns ett intressant test att göra för att se om ens nedre magmuskler är starka nog att hålla emot ett framtippande bäcken (svankframkallande). Mina var det inte. Lyckligtvis finns det tips på stärkande övningar på samma sida. Ska lägga till några av dessa i min magträning då jag försöker minska mitt svankande.
Läs och testa magmusklerna här.

3 kommentarer:

Snorkkis sa...

Tack för tipsen - ska kolla in dem! Hur man ska träna upp coren behövs det ju alltid inspiration för!

msJulia sa...

Varför vill man minska sin svank? Fuck, finns ju få grejer som gör kvinnan så sexig som en ordentlig svank!

Susanna sa...

Snorkfröken - Ja det är konstigt att det ska vara så mycket tråkigare att träna magen än att springa...

Julia - Haha, ja det är hett. Men inte så bra för ryggen. Så man kan se till att hålla svanken lite neutral i vardagen för att kunna göra ett ännu större intryck när man väl utnyttjar sin potential ;)