onsdag 15 juli 2009

Istället-för-långpassträning

Igår jobbade jag hela dagen med en löparveteran. Nu fick jag det visst att låta som att mannen i fråga är gammal, det är han inte, men han har fullt av erfarenhet av löpning och marathons ändå. Löparveteranen har problem med en knäskada och får byta ut löppass mot skonsammare crosstraining eller spinning ibland. När jag inför honom nobbade en fotbollsmatch med ungdomarna med förklaringen att mina benhinnor ömmade, men i nästa stund förklarade att jag skulle springa långpass dagen efter kollade marathonmannen strängt på mig. Således ingen bra idé att fullfölja.

Nej, idag kommer jag byta ut mitt långpass mot alternativ träning. 60 minuters spinning för en suverän instruktör är redan spikat, men jag vill få in en timmes träning till. Kanske crosstrainar jag en timme på gymmet före spinningen, då blir mitt träningspass ganska likt ett långpass. Eller tränar jag underbart svettdrypande och spyjobbig cirkelträning innan spinningen, och väljer bort långpasslikheten till förmån för brännande muskler och träningsglädje. Hm. Valet är inte så svårt.

4 kommentarer:

Sofia sa...

Crosstrainer som är sååå kul!!!

Susanna sa...

MM. Yay...

Träningsglädje sa...

så länge du får in träningsglädjen så!! haha :)

Susanna sa...

Såg nyss din banner.Tror jag ska sno den :D