fredag 24 juli 2009

Laddning och förberedelser


Idag är jag ledig (jobbade från 09 i onsdags till 21 i torsdags)! Och finns det något bättre sätt att njuta av ledigheten än att bjuda hit en god vän, ta en runda på stan, köpa med sig några flaskor vin och sedan landa här:



Hagabadet känns som en perfekt uppladdning inför söndagens strapatser. Jag ser jättemycket fram emot att springa på söndag. Jag har inte direkt några förväntningar på själva löpningen, hur snabbt eller hur långt (även om det vore smidigt att orka springa till Skatås eftersom jag bor där, 27 km), men jag ser jättemycket fram emot känslan. Att vara en grupp människor, en del bekanta och andra inte, som tar sig fram genom skogen tillsammans. Och fikapauserna sen, de ser jag verkligen fram emot! Jag hoppas på en dag där jag kan få springa runt och vara sådär lyckligt träningshög hela dagen. Längtar!

Jag tror inte jag tränar idag. Jag hade tänkt det först, men så kommer min kompis och jag får inte riktigt in det i schemat. Det skulle ha varit styrketräning i så fall, men ben vill jag inte träna så nära inpå löpningen och mage och rygg tränade jag nyss. Känns inte riktigt högprioriterat en vecka som denna att stressa ner till gymmet för att få träna armar... Nej slänger mig nog i soffan med en lättläst chiklit bok och varvar ner istället. Det är nice.

Uppdatering: Nej jag kunde visst inte hålla mig borta från gymmet när jag märkte hur mycket tid jag fick över. Kilade ner och tränade axlar, biceps och triceps så att det skakar gott i armarna. Nu kom just min kompis och vi ska laga lite pannkakor innan vi drar till stan. Trevlig helg allihopa!

4 kommentarer:

Malena sa...

Det tycker jag låter som ett klokt val! Så spännande med er tur på söndag, jag är avundsjuk kan du tro :-)
Det ska bli superroligt att läsa i bloggar sedan om hur det var!
Ha en toppensöndag!

Löpning & Livet sa...

jag är inte alls avis.. inte alls.. :) Tur vi ska dricka (lite) vin imorn! Ha de så skönt!

Snorkkis sa...

Vad spännande med skogsäventyrandet på söndag! Och lite styrketräning blev det också :).

Flingan sa...

Låter underbart :) Och vad jag fick ett sug efter pannkisar nu..