onsdag 29 juli 2009

Nope

Jag hade hoppats på att åtminstone kunna träna en halvtimme core idag, men jag fick ge upp den drömmen då halsen fortfarande värker. Crap! Jag får sitta här med min tekopp och suktande lägga mitt träningssug på hög istället.

Imorgon jobbar 9-22 och efter det åker sambon och jag till Småland. Där stannar vi ett drygt dygn och firar våra födelsedagar. På lördagen bär det av till Skåne i samma ärenden. Om allt går som jag hoppas är jag pigg nog att springa backintrevaller på fredag och fartlek på söndag. I så fall får jag typ ihop den här veckans marathonprogram. Om jag fortfarande är hängig framåt helgen är det nog smartare att köra ett par lättdistanspass istället och hoppar på denna veckans marathonprogram först nästa vecka. Vi får se hur det här utvecklar sig helt enkelt.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Te med honung och glass tillsammans med en bra bok brukar hjälpa ganska bra!

Susanna sa...

Andréa - Just det, köpte faktiskt hem honung för ett tag sedan, ska testa att hälla i lite i nästa kopp :)

Erika sa...

Tur att halsonda och hostan kom nu och inte innan förra helgens bravader :)

mikael sa...

Tack för tipset om massagerullen för benhinnorna.
Ska jag definitivt kolla upp.

Hoppas du snart kommer igång med träningen igen.

Funderar på att ta ett kortare men snabbare pass idag.

Snorkkis sa...

Hoppas att det är en snäll förkylning som går snabbt över!

Läste din berättelse om långturen först nu - vilken härlig berättelse, och vad duktig du var! Du är verkligen en Power-Sus!

Susanna sa...

Erika - Ja det var det verkligen. Så jag är inte så bitter, mest olidligt springsugen!

Mikael - Det var så lite så. Han som säljer den heter Patrik och jobbar för ryggakuten.com, väldigt duktig man.

Snorkfröken - Tack så jättemycket! Det var en superrolig upplevelse, jag har redan glömt bort hur jobbigt det var :)

Cicci sa...

Trist att inte va riktigt kry ... men du får tänka på att det inte är hela världen angående marathon programmet. Man tappar inget på ett par veckor ... fast det är klart att det är trist förstås!
Krya på dig =)
Och förresten rött vin kanske funkar bättre än te?!