onsdag 8 juli 2009

Morgonjogg (marathonpass 2, vecka 11)

Min lediga dag idag startades på bästa sätt, med en lugn och härlig morgonjogg. Fem kilomters jogg stod på schemat, men mina idag inte speceillt älskade underben var riktigt riktigt stela under hela rundan. När jag efter 4,3 kilometer stannade till vid ett konditori för att köpa med mig färska frallor (hur perfekt är det inte att göra det i slutet av löprundan...?) bestämde jag mig för att det fick räcka för idag. Då jag stod still i affären märkte jag nämligen hur det molade av värk i skenbenen och då är det inte värt att pressa på i några minuter till bara för att få ihop exakt rätt sträcka.

Ikväll tänker jag gå på yoga och förhoppningsvis stretcha ut mina stela muskler ordentligt. Imorgon väntar vilodag och ett efterlängtat frisörbesök, och om benen fortfarande känns stela på fredag lutar jag åt att byta ut det planerade lätt distanspasset där mot ett skonsamt cykelpass. På lördag är det ju dags för långpass igen!

6 kommentarer:

Cicci sa...

Åh vad nice att knalla in på bageriet så där - lyx! Ha en bra dag!

J sa...

JAg vill också träna! :(

Lotta sa...

Vilket underbart frukostbord! :)

Snorkkis sa...

Ja, vilket fint frukostbord! Hoppas underbenen känns bättre efter yogan. Tack för dina synpunkter på blutsaften!

Dessi sa...

Hoppas benen känns bättre efter yoga-passet! :)

Susanna sa...

Cicci - Ja det kändes verkligen lyxigt!

J - Förstår det. Du borde bli frisk snart, din stackare.

Lotta - Det var mumsigt :)

Snorkfröken - Tack så mycket!

Dessi - Ja delvis, men inte underbenen dessvärre. Får nog bli annat än löpträning imorgon.