torsdag 2 juli 2009

En optimal träningsvecka (marathonpass 3, vecka 10)

Innan klockan slog tio idag var jag färdig med dagens träning. Jag tycker alltid det är lika skönt att träna tidigt de dagar jag är ledig, för då kan alla ens inplanerade aktiveter utföras tidigt och resten av dagen ligga fri till att göra vad som helst.

Gårdagskvällen var jätterolig med underhållande vänner och häftig 3D-bio. Redan då kunde jag känna av hur effektivt mitt styrkepass tidigare under dagen varit. Jag velade lite innan jag kom iväg till gymmet på grund av mystisk huvudvärk, men den släppte så som den brukar i första träningssettet. Därefter blev det ett hårt och väldigt svettigt pass med lite extra fokus på baksida lår och rumpa.

Att garciöst ta sig ur sängen imorse var helt omöjligt. Benen, rumpan och vaderna var fantastiskt stela. Jag fick ligga på soffan nästan en halvtimme innan jag samlat energi nog att ta mig ut på min morgonjogg, men när jag väl kom ut var det jättehärligt, om än extremt svettigt. 6 kilometer joggade jag idag, återigen väldigt lugnt vilket borde få mina stackars ben att mjukna lite.

Den här veckan har för övrigt sett helt optimal ut. Ett fartlekslöppass, ett kommande långpass, två jättelugna lättdistanser samt två styrkepass, ett för bålen och ett för benen. Sweet!

Något som kanske inte är helt optimalt är det under semestern ökade intaget av drycker som får en att knäppa kläder som på nedanstående kort. Men what the heck, ett glas vin här och där sägs ju bara vara bra, right? ;)


Inga kommentarer: