lördag 4 juli 2009

Aktiv bondevila


Istället för att sitta helt stilla med mina extremt träningsvärksfyllda ben hjälpte jag igår till att köra in torv på föräldragården. Aktiviteten går till så att man plockar upp torvblocken från marken där de ligger och kastar upp dem på en traktorvagn. Varje block väger drygt fem kilo och gissa hur många sekunder det gick innan jag förstod hur denna marklyftsliknande rörelse skulle påverka mina stela baklår. Aj!

Ett halvfyllt lass och en strongmantävlande bror som just startat träningsjournal.

Om ni undrar över min klädsel hittade jag inget annat lämpligt att ha på mig i flickrumsgarderoben...


När vi var svettiga, dammiga och färdiga började det ösregna. Välkommet svalkande. Efter att vissa sköljt av sig vid stupröret gick vi ned till sjön och tvättade av oss. Åskan låg i luften och temperaturen hade fallit så att det var varmare i vattnet än det var i luften. Hur coolt som helst!

Idag återstår lite gårdsjobb innan vi åker tillbaka till göteborg igen ikväll. Där väntar ett långpass på 11 km. Frågan är bara hur det ska gå när jag grimaserar av smärta så fort jag funderar på att resa mig...

5 kommentarer:

Sebastian sa...

Härliga bilder! Tack för hjälpen. Roligt när ni är hemma!

Snorkkis sa...

Ja den torvkastningen såg ganska effektiv ut för styrkan, och baklåren var antagligen inte den del som vilade :) .

Löpning & Livet sa...

snyygt! :)

J sa...

JAg behövde bara se första bilden så förstod jag! Torvmossen! Kommer ihåg att man kude få ett sådant sommarjobb hemave, men aldrig hört eller ett ng som tog det ;)

Susanna sa...

Seb - Det var roligt att det blev så galet stressigt :) Länken är fixad.

Snorkfröken - haha, nej man hade ju kunnat räkna ut hur det skulle kännas men jag tänkte inte på det förrän jag fick kramp...

Andréa - I know. Hetast på torvmossen...

J - Haha, roligt! Varför tog du inte det som jobb då ;) Usch vad dammig och svettig man blir alltså...