måndag 20 juli 2009

Vargatider

Jag sov som en stock inatt, helt slut efter att ha jobbat all min vakna tid fyra dagar i sträck. Det har gått väldigt bra, varit roligt men intensivt men man förstår hur mycket det har slitit på en då det dröjde fem minuter mellan att jag kom hem och satte mig i soffan och till spänningshuvudvärken däckade mig.

Det blev lite träning i helgen ändå. Dels spelade jag en väldigt intensiv fotbollsmatch (vi var 2 mot 2) som fick mig att uppnå intervallstatus på andningen. Det man saknar i bollteknik får man väga upp i sprint förstår ni :) Dels passade jag på att träna ett någurlunda bra rygg och bicepspass när vi ändå var i gympahallen.

Idag ska jag mest ta det lugnt och umgås med sambon, men också väcka kroppen med ett behagligt lättdistanspass. Imorgon blir det nämligen backintervaller, antagligen ihop med den här pinglans löpträningsgrupp.

Slutligen, ni kanske vet vid det här laget att jag är hemma på mina föräldrars gård i Småland ibland. Där har vi fullt av fina kossor och kalvar. Döm min förvåning när jag fick dessa bilderna mailade till mig i helgen, helt galet!


4 kommentarer:

Malena sa...

NÄ!?? Läste om en förvirrad varg i lokala tidningen... Vilka häftiga bilder!

Förstår att du var sliten efter att ha jobbat så mycket! Vila nu och träna ordentligt :-)

Löpning & Livet sa...

Coolt med vargen! Ännu coolare att du ska va med imorn!! :)

Cicci sa...

Oj, shit vad häftigt! Passa kossorna!

Susanna sa...

Malena - Ja sådan tur att den kom förbi en man med en bra kamera, riktigt roliga bilder att ha!

Andréa - Hur häftigt och oväntat som helst!

Cicci - Verkligen! Ja man vill inte gärna att katten ska vara ute nu...