tisdag 24 februari 2009

Härlig styrketräning

Jag har varit lite dålig på att styrketräna de senaste månaderna. Styrkan har fått stå tillbaka till förmån för konditionsträning. Men med mitt mål att få fram synligare muskler är det ju inte så smart att glömma bort att underhålla musklerna! Dessutom gillar jag verkligen att styrketräna. Problemet har nog varit att de dagar då jag faktiskt har styrketränat den senaste tiden har jag också tränat något annat samma dag, och det tror jag har bidragit till att jag inte riktigt vågat ta ut mig helt på styrkan. När jag inte tar ut mig helt där blir det inte roligt. Lite mer fokus på styrketräningen framöver alltså.

Förresten är det så galet coolt att styrketräna med inläggen i skorna. När jag har dem kan jag få mjölksyra i ryggen av att stå och träna axlar. Häftigt, eller hur? Snacka om att det är ett parti i ryggen som är svagt! Antagligen är det så att inläggen i skorna "tvingar" mig till en korrekt hållning, men att jag fortfarande är lite för svag i vissa delar av ryggen för att orka hålla den jämt. Jag försöker att ha inläggen på mig inomhus om dagarna också, och jag tränar ryggen mellan två och tre gånger i veckan. Jag går alltså med i princip ständig träningsvärk i nedre delen av ryggen nu. Min rygg har faktiskt blivit märkbart bättre den senaste månaden. Så skönt!


På gymmet köpte jag en bar av den godaste sorten, Oh Yeah!. Mmm. Något annat gott jag ätit idag var dagens improviserade lunch. Stekt kycklingfilé i bitar, stekt choritzokorv i bitar, creme fraishe och lite kryddor me hetta utgjorde en förträfflig kombination.

7 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag borde bli bättre med styrkan.. men det är ju så tråkigt! vi får träna tillsammans ibland så kanske det blir av!

carro sa...

Va glad jag blir när jag läser att du är bättre i ryggen:)!
Är ju sååå gott med bars. Brukar köpa en liten proteinbar på gymmet. Äter halva innan passet, och sen har jag den lilla godbiten kvar som belöning efter passet, hehe:)

Erika sa...

Vad skönt att inläggen funkar så bra för dig!

De där barsen såg ju alltför smarriga ut :)

Em Löfgren sa...

din improviserade mat lät ju så mumsig!! älskar såna leta- i -kylen- se- vad- hittar! =)

Susanna sa...

Andréa - Ja det tycker jag! Så får vi hetsa varandra till att ta tyngre vikter ;)

Carro - Åh tack vad snäll du är! Mmm, bars är fantastiska. Brukar tänka att jag kan äta dem istället för godis, men sen burkar det ändå bli både och, haha.

Erika - Ja det är väldigt skönt att känna förbättringar. Och ja, de där barsen är supergoda! Som en lite mindre god snickers, de är nämligen fulla av jordnötter.

Emliscious - Den blev väldigt god, och det var lite roligt för själv är jag inte så jätteduktig på improvisation :)

Snorkkis sa...

Häftigt att inläggen gör sån skillnad! Nu fick jag lite styrketräningsinspiration då jag läste här. Har varit så dålig på det senaste tiden. Och att kolla in armarna på bilderna i tidigare inlägg ger väl också lite motivation... fast så tunna armar vet jag inte om jag vill ha.

Susanna sa...

Snorkfröken S -ja det är underbart att ryggen blir bättre. Inatt har jag dock lyckats få till någon form av nackspärr, härlig timing, haha. Jättekul att kunna ge lite inspiration, och jag håller med, Madonnas armar med lite mer hull på kroppen vore inte helt fel!