söndag 22 februari 2009

En utehelg

Efter mitt långpass i fredags var min högervad lite stel, så den planerade morgonjoggen på lördagen ändrades till en morgonpromenad. Återigen gav jag mig ut i skogen och upp på sjön, och det var nästan lika fantastiskt denna gången med. Vaden mjuknade upp och kroppen vaknade till på bästa sätt.

På eftermiddagen hoppade jag i träningskläderna för sista gången den här veckan. Då var det dags för styrka. Jag riktigt piskade lår och rumpa i fler övningar än vanligt, och det känns idag ska jag lova! Riktigt roligt att kämpa på och pressa benen till max, för trots att man tror att de börjar ta slut finns det ju alltid lite kvar. Men jag erkänner, i benböjen i slutet av passet var det nära att jag inte kom upp de sista repetitionerna. Härligt plågsamt! Vaderna tränade jag också, och det var tydligen precis vad de behövde, för efter det har jag inte känt något av min stela vad.



Efter dusch och ombyte blev jag utskjutsad till en ö där pojkvännen förberett en överraskning till mig. Vi firade nämligen 2,5 år tillsammans. Älsklingen hade tänt marschaller längs med en stig som ledde upp till en eldstad. I snön hade han gömt en flaska "champange". Där vid elden på ön satt vi i snöfallet på lördagskvällen. Med oss hade vi också ett par kompisar och fullt av mat som passade att äta över öppen eld. Pinnbröd, vita bönor i tomatsås, korv och soppa. Och så champangen såklart. En väldigt mysig kväll!




Idag har vi mest lekt på isen. Med bilar. En kompis har plöjt upp en bana i snön på isen, och på den kan man sedan sladda runt bäst man vill. Superroligt!


Det har blivit en hel del utetimmar i helgen alltså. Nu är förhoppningsvis mina mentala energiförråd påfyllda, för nu väntar en tuff jobbvecka följd av packande och slutligen flytt på måndag. Wohoo!

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilket coolt sätt att fira - och vilken grymt bra bild den där med elden och soppburkarna. :-)

Susanna sa...

Sara - Ja det var roligt och annorlunda. Och så blev allt så mycket mysigare i snöfallet.

Em Löfgren sa...

men å vilket fantastiskt firande! vilken romantiker!!! =)

Snorkkis sa...

Mysiga bilder! Oj, nu blev jag sugen på grill-korv!

Susanna sa...

Emliscious - Ja det var väldigt mysigt och romantiskt :D

Snorkfröken S - Grillad korv blir ju dessutom så mycket godare när den görs över öppen eld

Anonym sa...

Nämen, detta var en sida jag inte kände till att L besatt...Eller nån annan man heller för den delen. Är du säker på att det inte är en homobrud du lever med?

Det hade du iofs antagligen redan upptäckt i så fall...;)

Puss.