onsdag 25 februari 2009

Grisskär, glödhet och plaskblöt


Skulle inte träning göra en sådär svalt sexigt svettig?

Oj, oj, oj vad jag kämpade på BodyStepen idag. Jag älskar ju BodyStep, och jag vill så mycket när jag tränar det. Jag vill hoppa jättehögt och jag vill göra alla rörelser starka och energiska. Men idag var känslan inte riktigt på min sida. Kroppen kändes tung och jag fick kämpa ordentligt passet igenom. Psyket var det dock inget fel på, så pulsen och träningseffekten var hög. Det är emellertid inte kul att känna sig osmidig. Min insats gick å andra sidan inte omärkt förbi, för då en låts slutord var "You were amazing" pekade instruktören på mig och blinkade, och då jag efter passet skulle lämna salen ropade hon "jättebra jobbat!" efter mig. Lämnade salen gjorde jag dock med en hud som inte kan beskrivas som annat än en grisskär yta som var så varm att det brändes och så svettig att det kändes som om någon sprutat vatten på mig.

Tid: 50 minuter
Medelpuls: 82%
Maxpuls: 92%

2 kommentarer:

carro sa...

Halloj! Måste bara kommentera dit förra inlägg. Så jäklar bra skrivet!!! Väldigt modigt att "våga" skriva om ett så här känsligt ämne *tummen upp*

Hade faktiskt ungefär samma känsla på combaten idag. Vill verkligen ta i ordentligt, lyckades nästan. Kändes som det saknades det där lilla extra för att köra fullt ut. Försöker att inte filosofera så mycket över varför. Har märkt att det bara känns så ibland.
Men din pulsklocka visade ju att du gjorde snyggt jobb i allafall :D

Susanna sa...

Tack så mycket! Kände att jag var tvungen så att jag inte exploderade av frustration :)

Vilken bra inställning du har, att inte fundera så mycket över varför det känns tyngre ibland. Jag har en tendens att försöka överanalysera allt, men det leder ju ändå ingenvart!