lördag 28 februari 2009

Jag är så pigg!

Hela den här veckan har jag sovit långt mindre än jag brukar. Jobbat mycket, somnat sent och gått upp tidigt. Ändå har jag hoppat upp (nåja) hur sängen när klockan ringt, full av energi.

Vet ni vad jag tror att det beror på? Den här hemska shoten som jag har börjat ta varje morgon:


Jag ska inte hymla, den smakar jätteäckligt, men jag tror att den är bra för mig. Kvinnor och människor som tränar mycket har ett ökat järnbehov (Ster, 2005), och det verkar vara svårt att få i sig tillräckligt med järn om man inte äter blodpudding ett par gånger i veckan.

Kvinnan i hälsokostaffären rekommenderade mig att dricka en kur ett par gånger om året. Huruvida detta följer några allmänna rekomendationer vet jag inte. Vad jag vet är att jag av obestämd anledning är väldigt pigg, och jag gissar att Blutsaften har ett finger med i det spelet.

Om ni minns var jag däremot extremt trött för ett par veckor sedan. Varför jag tror att jag var det, och varifrån jag fått alla dessa idéer hinner jag förhoppningsvis förklara bättre imorgon.

Källa: Ster, Gisela van der (2005), Mattillåtet: Praktisk vägledning för dig som har en ätstörning. Bokförlaget Forum.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det är bra att även du börjar prata om den boken, den bore ALLA läsa!

Snorkkis sa...

Intressant... hur länga ska man då köra en sån "kur"?