torsdag 12 februari 2009

Benpass

Hela dagen har jag gått och laddat inför det tveklöst roligaste styrkepasset som finns - ben, rumpa och vader. Hela dagen har jag också försökt ignorera den irriterande känslan i halsen samtidigt som jag varit tvungen att dricka flera varma drycker för att kämpa mot frusenheten. Jag har också aktivt försökt ignorera hur ofantligt trött jag varit de senaste dagarna, och istället tänkt varma tankar om den vitamindryck jag börjat inta - Mivitotal (vitaminer som min 96-åriga mormor för övrigt tvingat på mig. vet någon så vet hon, liksom).

Efter jobbet stack jag såldedes till gymmet, bytte om och ställde mig i Smithmaskinen. Här skulle det göras utfall!

Utfallen var jobbiga, men dessvärre inte jobbiga på ett bra sätt. Pulsen kändes lite för hög och allt var lite jobbigare än det borde vara. Samtidigt var jag ganska stark - märklig kombination. Efter fyra set där pulsen ständigt stannade kvar i de högre zonerna gav jag upp. Nu sitter jag hemma i soffan med en filt på mig och hoppas att lite extra sömn inatt ska få mig att må bättre. Jag behöver energi imorgon nämligen, för jag ska spendera en heldag på ett äventyrsbad ihop med galna barn och som det inte vore nog hade det enligt träningsschemat suttit fint med intervaller efter jobbet. Vi får väl se hur det går med det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

oj. krya på dig hörru!!!!e

Susanna sa...

Tack!

Snorkkis sa...

Många som har drabbats av influensan nu. Hoppas du klarar dig, och får en rolig dag på badet. Ditt gym-pass lät grymt!

Löpning & Livet sa...

Nä inte blir sjuk nu! Vi ska ju snart springa igen! (hoppas jag) :)

Drick massa te med honung, ät massa glass och kanske lite godis för själens skull!

Susanna sa...

Snorkfröken - Tack. Ja man vill gärna klara sig undan den där influensan!

Andréa - Jag jobbar på att inte bli sjuk :)