torsdag 26 februari 2009

Fikaöverraskning!

Vad gömmer sig i den så fint uppklippta påsen?

Min sambo var iväg på ett ärenede i förmiddags och var av någon anledning luddig med vilken tid han skulle komma hem. Efter att jag irriterat konstaterat att någon bestämt sig för att borra i huset vid halv åtta på morgonen fick jag kyssa min sovmorgon adjö och ägnade istället de extra timmarna åt att packa ner vårt bohag i kartonger (på måndag flyttar vi nämligen till vår nya lägenhet, wiii).

Plöstligt sätts en nyckel i låset, långt tidigare än jag förväntat mig, och i hallen står min älskling med två latte och en konditoripåse i händerna. Min sambo, som har förmågan att vara väldigt gullig, hade snappat upp min besvikelse över att jag inte ätit någon semla än, och genom det där nördiga killcommunityt Flashback tagit reda på var stans bästa semlor skulle finnas. Allt för att sedan åka dit och köpa oss varsin. Sött!

Med en sådan uppladdning kunde väl inte dagens styrkepass gå annat än fint? Idag tränade jag ben, rumpa, vader och korsrygg. Benen var inte dåligt slitna sedan gårdagens träning, men jag fick i alla fall bra kontakt med dem :) Under passet försökte jag fokusera på att vara explosiv under den där delen när man tar i (kan inte de fina namnen på det där), och hålla emot på vägen tillbaka. Det kändes jättebra och som om jag verkligen fick ut mer av passet på det sättet. Ordentlig muskelkontakt i varje repetition.

Imorgon blir det antagligen vila och packning för hela slanten innan jag börjar jobba klockan ett. Det börjar som sagt dra ihop sig till flytt nu!

11 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Mums!! Kan han inte köpa lite till mig med? :P

(Excentriska fasen)

Cizzi sa...

Underbara semlor! Undrar om det finns nån i affären till mig... Det är ju bara runt hörnet ;)

Susanna sa...

Andréa - Just det ja, hade för mig det men man vill ju inte skriva fel :)

Cizzi - Jaa de var goda. Mycket kardemumma i, mums!

Anonym sa...

Vad gulligt av din sambo! :) Hälsa honom från mig ;)

Anonym sa...

Jag såg inte snygg ut på den bilden, försökte men det var så krånglig att det bara gick åt pepparn! :P hehe. Men tack ändå :)

Ebba sa...

Vad snällt =)

Var hittar man sådana killar? ;P

Anonym sa...

gulligt! var den god?

Susanna sa...

Dessi - Ja han har sina stunder :)

Bella - Det tyckte jag! Ska bli roligt när alla filmer och övningsbeskrivningar kommer upp på webben, roligt med inspiration till lite nya övningar.

Ebba - Visst var det :) Du behöver inte oroa dig eller leta, snart kommer en lika gullig en hitta DIG.

Sara - Oh yes. Särskillt bullen ihop med grädden! Mandelmassan var lite söt, men blev bra ihop med latten.

Anonym sa...

Vad gulligt! :)
Min sambo är likadan. Riktigt omtänksam och finurlig... Vilka kap vi har gjort du och jag! ;)

Anonym sa...

Jag kan utläsa din tydliga bloggstrategi här. Först skriver du ett kritiskt blogginlägg om att träningsbloggare och hälsobloggare måste vara ärlig i sin kommunikation om vad dom tränar och äter, inte bara visa upp den "sunda" bilden. Sedan skriver du ett inlägg och stolt visar upp dina semlor. Ja Powersus, du är ett jättenbra exempel på en träningsbloggare som kommunicerar balans, men det är väl ingen nyhet :)? Du tar väl ledigt och kommer till Backaplan imorgon?

Susanna sa...

Malin - Ja lyckliga oss :D

River - Tack så mycket! Fatta vad jag grämer mig för att jag inte får vara med och cykla för dig idag! Suck, suck, suck. Hoppas jag får en ordentlig rapport om dagen i din blogg sen, så att jag har något att se fram emot :)