torsdag 5 februari 2009

Igår och idag


Yesterday tränade jag RPM. Jag börjar visst bli så van vid den där releasen att jag knappt insåg att den hade börjat förrän den var över, trots en pulstopp på 89%. Utöver vissa pulshöjningar hade jag dock väldigt svårt att pressa upp pulsen och så fort jag lyckats sjönk den supersnabbt igen i återhämtningslåtarna. Därav blev medelpuslsen på de 40 minutrar jag hade på klockan bara 73%. Lägre än jag hade velat, men det gick bara inte att få upp pulsen mer. Det kändes jobbigt, men när jag såg på klockan visade den ändå låga tal. Konstigt.

Idag styrketränade jag rygg, mage, armar och axlar. Det gick ok. Egentligen är jag inte speciellt sugen på styrketräningspassen just nu. Ovanligt för att vara mig. På måndag ska jag iallfall se till att vara med på Challengepasset, det ser jag fram emot!

Något annat jag ser fram emot med skräckblandad förtjusning är att springa ihop med Andréa. 10 kilometer ska nämligen avverkas ihop imorgon. Hur ska det här gå? Jag som springer ultrasakta ska hålla takt med tjejen som är löparproffs... I och för sig har hon lovat att sakta ner så mycket som det krävs, men ändå. Wish me luck!

7 kommentarer:

carro sa...

Jag tycker att det generellt sätt (finns undantag) är svårare att få upp pulsen och hålla den där på en spinningcykel. Min gissning skulle vara att man kopplar in så få muskelgrupper jämfört med tex löpning och bodycombat. Visst har jag kört en del spinningpass med höga pulssiffror. Som sagt generellt sätt.
Det är ju perfekt med lite draghjälp på sina löpturer. Min sambo står för det för min del. Det kan hjälpa en framåt i sin träning. Lycka till. Kommer gå görbra =)

Susanna sa...

Jo det håller jag med om, men jag brukar ändå kunna ha lite högre puls än så. Hm.
Aha, en bra poäng, jag kan se henne som draghjälp ja. Smart!

Susanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Löpning & Livet sa...

men du.. du måste ju inte alltid komma upp jättehögt i puls heller.. men om du känner dig pigg i kroppen oh hade planerat ett hårt pass är det såklart surt! jag brukar ha svårt att komma upp i puls när jag känner mig sliten och/eller har tränat mycket de senaste dagarna..

Och du behöver inte vara orolig! Armyn tog fullständigt knäck på mig ikväll så jag vill nog springa sakta sakta.. :)

Susanna sa...

Anddréa - Nej men jag hade tänkt göra det på det där passet och då känns det lite surt. Men man får väl anpassa sig till hur kroppen känns lite också :)

Anonym sa...

Dags att dra ditt heta ass över till city och köra RPM med mig snart? Jag behöver få tävla lite...hehe ;)

Eller combat kanske, om du har nån onsdags lunch över.

Kram-kram

Anonym sa...

Håller med Julia. City is the shit :) Sluta harva runt på Almedal :P. Du kanske ska hoppa upp på scenen med mig imorgon och "skugga". Hehe.