lördag 7 februari 2009

Min ambitösa plan för helgens jobb och träning

Idag:
Cykel till jobbet - jobb (7.45-18.15)- löpning hem från jobbet

Imorgon:
Löpning till jobbet - jobb (7.45-18.15) - cykel hem från jobbet

Jag har drygt 8 kilometer mellan jobb och bostad. Eftersom jag känner mig oförskämt pigg efter gårdagens mördaransträngning tänker jag genomföra planen ovan som jag filat lite på i veckan. Nu ikväll ska jag jogga hem med en puls på 75 - 80% vilket bör ta ungefär en timme. Imorgon bitti då jag springer till jobbet innan frukost blir det lite värre tidsmässigt. Då bör jag nämligen inte springa så snabbt, utan ska hålla pulsen kring 70% av max. Undrar hur lång tid det kommer att ta då? Får räkna lite på det där efter att jag sprungit hem ikväll, hoppas jag inte kommer behöva gå upp alltför tidigt...

Vet ni förresten vilken oerhört glädjande insikt jag kom till igår? Jag sprang faktiskt en freaking mil på aslfalt igår, med inläggen i skorna, och är inte det minsta öm i benhinnorna idag. Sucess!!

Inga kommentarer: