tisdag 10 februari 2009

Challegehög


Oh, jag var på världens härligaste Challengepass igår! Det var alldeles för många veckor sedan jag var på passet sist, och framförallt för länge sedan jag var på just det här passet med den här intstruktören som är extra peppande och bra.

På grund av uppehållet var jag lite orolig för hur det skulle gå med vikter och ansträngdhetsgrad, men det hade jag visst inte behövt vara. Det gick suveränt. Jag hade samma eller mer vikter som tidigare med samma eller lägre puls. Nice. Ännu roligare var det gäng killar som besökte klassen för första gången och som kollade sig lite skeptiskt omkring på vikterna som lagts ut. De tar säkert bra mycket mer på ett pass på gymmet ja. Men på ett challengepass? Jag kunde ganska nöjt konstatera att jag tog mer än dem på nästan alla stationer. Sucess!

Övningarna flöt på. Jag kände mig stark och uthållig och när timmen var över hade jag byggt upp ett lyckorus som varade i flera timmar efteråt. Challenge är ganska fantastiskt! Det är inte fy skam att ha en instruktör som ställer sig jämte en och berättar hur grym man är stup i kvarten...

Förresten, en sak var mindre fantastisk igår. Att vi direkt efter en svinjobbig övning (alla satt på huk i en stor ring och skulle sedan hoppa uppåt och frammåt, runt runt till alla utom en av oss givit upp) fick lägga oss ner och stretcha. Min kropp blir inte avslappnad av sånt, den bara fortsätter att vara stressad och vänta på fler övningar. Så efter klassen pratade jag med instruktören om mina tankar, och hon berättade att hon funderat lite på att ändra avslutningen och lovade att hädanefter ha mer nedvarvning varje gång jag är med på passet :)

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Men hallå!! Du kommer ju klara armyn hur lätt som helst!! Nu vill jag se dig där en torsdag om en inte alltför lång framtid! Kanske redan på torsdag?? ;)

Susanna sa...

Problemet och skillnaden är att vi i gårdagens challengepass använde oss av fria vikter. Då märks det hur stark jag är och då är det roligt. Men på armyn antar jag att det mer är fokus på att använda sin egna kropp som motstånd. Då blir det värre för mig, och då verkar det plötsligt som om jag bara är halvbra (fast jag egentligen får ta i mer). Det är inte lika kul =/

Löpning & Livet sa...

jo visserligen.. men då får du ju bättre träning också :) fast eg tror jag inte att det blir så stor skillnad för många av övningarna jobbar man ju med en kompis också och då kommer du ju med din bamsestyrka dominera! (Ska bli roligt den dagen du väljs ut som visa-offer och du kommer vara så mycket starkare! haha :) )

Susanna sa...

"Visa offer"? Nu blev jag lite nervös! Men jag måste gå en tisdag först, innan jag vågar en torsdag!!

Löpning & Livet sa...

haha, det är inte så farligt som det låter :)

Cizzi sa...

Vad körde ni för övningar? =) Låter ju toppen!