måndag 16 februari 2009

Pilates

I lördags eftermiddag hade jag lite feber; tog en tablett och åkte och träffade vännerna ändå. Döm min förvåning när jag på söndagen vaknade och kände mig nästan helt frisk! Jag vågade inte riktigt lita på känslan utan tog det väldigt lugnt hela söndagen. När känslan bestod även imorse valde jag att ta tag i det enda i kroppen som inte var behagligt - ryggen.

När jag spenderar dagarna sittandes och liggandes, som nu när jag varit förkyld, börjar mina ryggmuskler värka och mina kotor tenderar att haka i varandra. Det finns två sätt att få det att sluta - rörelse och styrketräning. Eftersom jag ännu inte riktigt vågar ge mig ut på en löptur och på så sätt skaka loss ryggen lite fick det idag bli den senare lösningen. Under förmiddagen tog jag mig därför igenom ett väldigt lugnt pilatespass med boll hemma i vardagsrummet. Det var skönt och kändes bra. Om allt känns lika fint imorgon ska jag allt trotsa tröttheten och ge mig ut på en lugn morgonjogg. Imorgon väntar nämligen jobb 09-22.30 och det skulle vara väldigt skönt att få spendera hela den arbetsdagen sådär glad och fylld av energi som man blir efter att ha tränat på morgonen!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Bra att du är frisk igen, då akns vi snart springa! :)

Susanna sa...

Haha... mm. Vi får planera in det :) Och om två veckor bor vi nära varandra :D