fredag 20 februari 2009

Medelhård distans med lite konstig vad

Igår eftermiddag sprang jag en runda med fem minuters uppvärmning, 53 minuters löpning och fem minuters nedvarvning. Medelpulsen på löpningen var 83%. Klapp på axeln för det! Vad som också är bra är att jag fortfarande kommer ihåg att jag ska värma upp och varva ner, även om jag bör jobba på att lägga lite mer tid på de båda momenten.

Det var en skön löptur igår, konditionen var det inget fel på utan mitt största problem var att hålla igen och inte låta pulsen skena alltför långt ifrån de planerade 80 procenten. Vad som dock störde mig var högra benhinnan och högra vaden. Stela och lite ömma. Det bådar liksom inte så gott att det såhär ett dygn och mycket stretch senare fortfarande känns - speciellt med tanke på att jag strax ska ut på långpass. Hoppas det på något magiskt sätt mjukas upp och försvinner under min skonasamma och fina uppvärmning!

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Trist med knas-vad. Kan det ha nåt med halka att göra? Jag tycker man lätt spänner vaderna då det är isigt.

Susanna sa...

Ja det har du säkert rätt i! De får nog jobba lite extra i snön.