fredag 27 februari 2009

Brännande lår

Haha, gårdagens benträning satt visst där den skulle, för idag började mina lår bränna av mjölksyra efter ungefär 50 meters cyklande... Den halvtimme det tog för mig att cykla till jobbet var således inte alltför behaglig, men fick mig ändå att bli sådär lite halvt träningshög. Det måste ha varit de underbara solskenet som bidrog till den euforin.


Igår kastade jag om helt i benpasset, skiftade både övningar, vikter och ordningsföljd av tränade muskler. Mest fokus låg på rumpa och baksida lår (brukar alternera mellan fram och baksida). När jag tränar baksidan lite extra brukar jag alltid få som mest träningsvärk i just baksida lår, precis under rumpan. Spännande nog har jag idag träningsvärk i skinkorna istället. Annorlunda, men säkert utvecklande. Väldigt nödvändig information det där, men jag kände att ni faktiskt behövde få veta hur jag har det med min träningsvärk ;)

Imorgon jobbar jag hela dagen, full av ångest över att jag inte får spinna ihop med Sara och River. Skänk mig några positiva tankar medan endorfinerna sprutar är ni snälla!

Inga kommentarer: