torsdag 25 september 2008

Tack för den Murphy!

Igår gick det mesta som kunde gå fel - fel. Då jag vid fyra satte mig i bilen efter en väldigt stressig dag var huvudet helt tomt, och det kändes som om jag inte ville eller kunde göra annat än att somna där på fläcken. Men det skulle jag inte, jag skulle ta mig till Sportlife Backaplan och jag skulle möta upp Julia för ett RPM-pass. Vägen från jobbet till spinningcykeln var dock inte smidig. Det var allt från svåra vägbeskrivningar och felkörningar, till huvudvärk och väskebrist, till slut på toapapper och slutligen en pulsklocka som lade av (typ den femte i raden från Fitness, som denna gången har hållt imponerande 3 pass).

Anywho, efter snabb ryggrehab mötte jag Julia, som strålade som vanligt. Den nya RPM releasen föll mig mycket bättre i smaken än den förra, och Julia gjorde ett strålande jobb i instruktörssadeln. Min huvudvärk gav såklart med sig (träning rules!) och det blev ett kul och bra pass.

Idag jobbar jag imponerande 7.00 - 16.00 och 16.30 - 22.30, och det är imponerande just för att jag har ett jobb där man inte kan slappna av en sekund. Just nu sysslar jag nämligen med att ha koll på utåtagerande ungar, och det kan verkligen uppstå en brottningsmatch på en sekund.
Det är ett jobb där man måste fråga kollegorna "Hinner jag gå och kissa nu?". Haha, stressigt alltså, men roligt och givande. Lyckligtvis avhandlas de senare timmarna på ett mycket lugnare jobb, som tillåter mig att blogga!

Av förklarliga skäl blir det helvila idag och imorgon ska jag besöka Bokmässan. Det ska bli så mysigt! Jag älskar att strosa kring bland montrarna, bläddra i de nya fina böckerna, få gratispennor och bara njuta av miljön. Om jag inte är alltför trött när jag vaknar imorgon ska jag svänga förbi gymmet innan mässan för att stärka ryggen.

Just det, jag glömde ju säga, dagen slutade väldigt bra igår. Pojkvännen messade att han köpt hem 86% choklad och valnötter, samt att nya Fitness kommit. Yay!

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Usch vilken jobbig jobbdag! Men kul med bokmässan! Jag sörjer lite för att jag kommer missa den varje år jag springer ll.. :(

Susanna sa...

Aj, krockar dem alltid? Det är ju skit. Men du kommer ju också ha en fantastiskt rolig dag ;)

Erika sa...

Men, det är ju underbart med prinsar därhemma som vet precis i vilket ögonblick han ska glädja sin prinsessa! :)

Bokmässa lät som paradiset, hoppas du hittar mycket bra!

Susanna sa...

Erika - Ja det är det verkligen! Och bokmässan VAR paradiset, mer om det i ett inlägg senare idag :)