måndag 29 september 2008

Perfekt start på ledig dag

Ah, äntligen en ledig dag som är bara min! Inga måsten, bara aktivteter som jag väljer själv. Och vad passar då bättre än att börja dagen med träning, närmare bestämt ett spinningpass med Andréa!

Kvart över sju befann jag mig på gymmet där Andréa skulle instruera, med en proteindrink och ett päron i magen. Ombyte och intställningar och så var det dags. Redan under uppvärmningslåtarna kändes det att det skulle bli ett riktigt bra pass, låtarna var nämligen av typen pampiga upptaktslåtar som ger en hintar om att det är någonting stort på gång. Härlig känsla :)

Och stort blev det. Tre långa intervaller kring 85% av max. Alldeles lagom för ett morgonpass. Låtarna var medryckande och balansen mellan intervall och återhämtning fint sammansatt. Efteråt lämnade jag salen svettig med pigg och full av energi att möta dagen med.

På min lediga dag ska jag nu först se till att få lägenheten fin. Efter lunch ska sambon och jag åka och storhandla och även besöka gymmet där jag ska träna ryggen. Resten av eftermiddagen och kvällen ska till stor del spenderas i soffan, eller i köket lagandes någon smarrig maträtt.

Det här kommer att bli en bra dag!

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Vad snäll du är! :) Det vare kul att du kom, det får vi göra om!

Slow-Eva sa...

Jag blir ju alldeles sugen på att gå på spinningen. Fast jag är en stark motståndare ;) Det lät ju bara för skönt!

Anonym sa...

Härligt det låter! Jag vill också gå på spinning med Andrea :D

Ikväll blir det combat och pump med pernilla. Om du blir uttråkad i soffan så är du varmt välkommen att hänga på!

Villa Carl Larsson sa...

Härligt med träning och trevlig blogg :) På återseende!

Susanna sa...

Andréa - Ja det tycker jag absolut! Det var inte alltför besvärligt att ta sig till dig heller, även om den första vakna minuten efter att klockan ringt var lite seg :)

Evasleva - Ja man blir ju det, så nu tycker jag att du ska lägga av med ditt motstånd :D

Julia - Jag förstår det ;) Hamnade inte i soffan förrän strax efter fyra, så ett pass till en timme senare var inte att tänka på, hur roligt det än är att köra combat för Pernilla med dig jämte sig!

Jozan - :D

Anonym sa...

Ojojoj vad du va uppe tidigt för att vara ledig! Vad duktig du är!
Ja, perfekt när man hinner träna innan oh va fädigduschad när man ska se på Topmodel... men då måste mantyvärr gå till gymet när det är rätt mycket folk och sen så ha jag så mycket att plugga innan så känns bätte att få det mesta av det överstökat först... mennu är ju Topmodel snart slut så då kan man ju återgå till normalt =)