fredag 5 september 2008

Inte riktigt 100

Nu är det sådär svårt igen. Planen var att efter gårdagens vila springa fartlek idag och styrketräna benen imorgon (och vila igen på söndag). Men det känns kanske lite som om någonting är på gång i kroppen. Har satt på pulsklockan för att kolla läget, och visst sjunker pulsen ner strax under 50 om jag ligger still, precis som den brukar och ska, men sen sticker den upp högt igen när jag börjar röra mig. Högre än den ska. Samtidigt har jag gått och dragits med denna känslan i flera veckor nu, och kunnat träna utan att någonting hänt. Kanske är det mer inbillning och rädsla för att bli sjuk än faktiska symptom? Nu vet jag inte hur jag ska göra.

Jag skulle kunna ta styrkan idag och skjuta konditionen tills imorgon då jag kanske fått fler ledtrådar om vad som är på gång. Samtidigt är ju benstyrketräning ganska påfrestande för konditionen det också, och löpningen blir väldigt mycket mer obekväm om den genomförs med stela ben imorgon.

Åh, hur ska jag göra?

Update:
Det blev styrketräning, följd av åtta minuters väldigt lugn joggning. Kanske kan det sistnämnda göra så att träningsvärken inte är alltför hemsk imorgon... Hursomhelst kändes det helt som vanligt att träna, och direkt efter det åkte familjen och jag och åt på restaurang. Där fyllde jag bland annat på med massvis av vitaminer och annat välgörande i salladsbuffén. Mental återhämtning sägs ju hjälpa kroppen så den har jag jobbat på också, dels vandrat omkring lite i skogen och njutit av stillheten, och dels cyklat och hälsat på ett par sällskapliga arbetshästar som en granne har (bild kommer senare, glömde telefonsladden i Gbg). Nu bär det av till besök hos Mormor, och senare min faster som lägligt nog råkar vara massör. Ha en underbar fredag!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Kan du inte vila idag (och samtidigt köra min superkur med brämhults lyxjuice, honungste, glass och godis :D), ta löpningen imorn och benstyrkan på söndag?

Själv är jag nästan död idag efter army trainingen igår. Tyvärr får jag inte vila, jag MÅSTE verklgien cykla igenom mitt pass idag, hinner inte före måndag annars.. men imorn tänker jag inte röra mig mer än lite promenerande inne på ikea!

Susanna sa...

Nej jag kan dessvärre inte det för det är kräftskiva på lördag så det kommer inte finnas energi till träning på söndag... Men tack för superkurstipset! Jag tror att jag går ut och styrketränar nu och hoppas på att benen inte är alltför stela imorgon. Kanske får bli lite lägre intensitet på det passet, i alla fall i början. Vi får se, jag kanske är hur pigg som helst imorgon efter lyxjuice och honugste ;)

Jag förstår att du måste vara riktigt genomtränad efter armyn. Sån träning tar ju verkligen på HELA kroppen. Men du kan fuska på genomcyklingen och ha lite lägre motstånd iaf :D Är det på måndag du har första passet? Coolt.

Linus och jag var på Ikea i förgår och köpte massvis med småsaker som för sig kanske inte såg mycket ut för världen, men som ihop bidrar till att göra lägenheten väldigt mycket mysigare.

Nej, nu ska jag ta mig samman och gå ut och träna.