onsdag 3 september 2008

Nu kan jag andas igen

Sökte på bilder på "ryggmuskler", men fick bara upp artiklar om hästar som behövde bygga ryggmuskler. Denna var så söt att jag gav upp letandet efter människomuskler och tog med den istället!

Det var verkligen en märklig kväll igår. Det måste ha varit något fel på mina hormoner, för jag kände mig verkligen lika on egde som jag kan känna dagarna innan mens. Saken var bara att jag just haft den. Weird. Jag gick till sängs tidigt (mycket för att skona pojkvännen från mitt ickesoliga humör) och sov ut imorse. Då jag vaknade vid halv nio kändes allt bra igen. Kanske behövde jag bara vila lite.

Efter underbar frukost i sängen ihop med älsklingen bar det av till gymmet. Rygg och mage stod på schemat. Det är så häftigt hur de övningar jag fått av min nuvarande sjukgymnast/kiropraktor kan ersätta de kiropraktorsbehandlingar jag var tvungen att få var och varannan vecka. När jag nu börjar få ont i ryggen (vilket var ytterligare en faktor som jag var gnällig över igårkväll...) är det bara att sticka till gymmet och träna igenom övningsschemat. En timme senare kan jag andas igen.

När mig rygg låser sig minskar den nämligen min lungkapacitet med någon procent. Antaglien inte alltför många procent, men det känns ändå. Ni vet som ibland när man vill ta ett sånt där riktigt djupt andetag... men så går det inte. Men nu, efter gymbesöket kan jag andas igen.

I eftermiddag väntar Ikea besök, latte på något mysigt café samt drömmande på en husutställning.

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Han (eller var det en hon? jag kollade inte så noga) ser ut att ha ett väldigt stort huvud :) Men söt var han/hon!

Skönt att ryggövningarna hjälper!

Susanna sa...

Haha, det lade jag inte märke till först, bara hur söt den var. Har stor hästabstinens!