måndag 8 september 2008

Body Combat - kickar rent huvudet

Idag var första dagen för mig på ett nytt jobb. En väldigt rolig dag men med alldeles för många intryck och för mycket information. Då var det väldigt skönt att köra direkt från jobbet till gymmet och ge sig in i en Body Combat med världens snyggaste Pernilla.

Dagens matintag var inte det bästa - avsaknaden av raster gjorde det svårt att hinna äta. På förmiddagen stack jag iväg och försökte tvinga i mig ett par skedar naturell keso vilket orsakade kväljningar. Till lunch fick vi förvisso väldigt god kyckling, dock med snabbt försvinnande energi i form av vit pasta. Eftermiddagens kanelbulle kompletterades dock med en burk kesella och ett päron och ett äpple.

Inne i Combatsalen sprudlade Pernilla som vanligt med sin energi och fick mig snart att längta hett efter att ta ut mig till max. Att ha coola Julia jämte sig gjode inte heller passet sämre. Jag fick dock kämpa en hel del med min vilja, för min ork var inte den bästa och pulsen var väldigt hög, men när motivationen tröt var det bara att kasta en blick upp mot scenen och få kraft.

Efter Combat och lite snabb ryggträning stod pulsklockan på 56 minuter och 163/196. Nu ska jag hugga in på sambons goda tacopaj.

Female fighter. Het!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ja gör det, blev riktigt gott! :o) KRAM

Löpning & Livet sa...

Jag borde nog testa combat nångång, det verkar bra :)

Erika sa...

Har inte tränat combat sen boot campet, det är ju en riktigt jobbig klass :)

Vad har du börjat för nytt jobb?

Susanna sa...

Andréa - Gör det, så länge du passar på att göra det när jag är med :)

Erika - Ja det är väldigt effektivt och roligt samtidigt. Man känner sig ju ganska kraftfull då man står där och slåss!

Jag jobbar på ett boende som tar emot barn som av olika anledningar inte kan bo hemma. Så utreder vi situationen och placerar dem såsmåningom på lämplig plats. Väldigt intressant! Hittills har jag dock bara timvikariat, men när man väl fått in foten brukar det ju lösa sig :)