måndag 15 september 2008

"Du tjejen, med dina biceps..."



En Challenge? - Ja absolut.

Sportlife Challenge, cirkelträning med hög puls. Idag var andra gången jag gick på passet. Första gången var otroligt jobbigt, men idag var det ännu jobbigare.

10 stationer. 40 minuter runt, runt på dessa, en minut på varje. 10 sekunders byte.

Efter det: 5 minuters hinderbana, hoppandes över stepbrädor.

Efter det: Olika varianter av plankan i 3 minuter.

Det är sjukt jobbigt att inte få vila. Det är så jobbigt att varva konditonsövningar med uthållighetsstyrka att pulsen som max var uppe på 190 och som medel var 163 slag per minut (93 respektive 80%).

Ännu jobbigare blev det av komplimangerna. Instruktören var nämligen världens snällaste och mest peppande och överöste mig med komplimanger. Det var allt från "perfekt teknik" till "grymt snygga armar" till "du tjejen, med dina biceps får jag nog hämta fram tyngre vikter". När jag sedan lyckades utföra hyfsat stabila knäböj på typ en uppochnervänd Bosuboll i en minut fick jag så många komplimanger att jag var tvungen att avbryta övningen lite, le brett och tacka.

Underbart roligt med självförtroendeboost, men samtidigt extremt jobbigt! Instruktören var på mig i nästan varje övning, hämtade tyngre vikter och peppade. Inget fusk där inte, jag kunde ju inte! 40 minuters spytuff styrka fick mig faktiskt att kasta blickar mot utgången och toaletterna, illamåendet stod mig upp i halsen.

Jag lyckades hålla ut, fråga mig inte hur, och nu är jag väldigt nöjd med min insats, och väldigt tacksam för grymma instruktörer.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Det låter ungefär som armytrainingen det där :)

Men du, du är ju vältränad! Klart du får komplimanger då!

Susanna sa...

Andréa - Tack!

Erika sa...

Wow! Vad roligt att bli så peppad och få så många fina kommentarer av en instruktör :)

Det lät som ett väldigt jobbigt och mycket roligt pass det där!

Sofia sa...

Klart Powersus ska ha komplimanger!!

Susanna sa...

Erika - Ja det var verkligen jättekul! Det blir helt annorlunda med ett sådant pass där instruktören kan gå runt till alla deltagarna och ge feedback och hjälpa till.

Sofy - Tack vad du är söt!