torsdag 11 september 2008

Styrketräning för rygg och mage

Åh vad jag somnade gott igår! Sov över tio timmar och vaknade med en vrålande mage.

Efter lunch stack jag till gymmet och tränade (surprise!) mage och rygg. Övningarna går finfint och ryggen är så mycket bättre. Sucess! Jag ändrade om lite i övningsordningen idag och lade bland annat chinsen i mitten istället för först, och det var nog bra. Jag har haft lite svårt att få ordentligt kontakt i övningen annars på något konstigt sätt, men idag kändes det i hela ryggen och då blev det mycket lättare att ta i. Ska nog göra så i fortsättningen också.

I övrigt var passet inget särskillt förutom att jag nöjt konstaterade att 2 * 30 sekunders planka på vibrationsplattan inte är särskillt svårt längre. Nästa gång blir det 2 * 40!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jag vill prova den där vibrationsplattan! Efter lidingö när jag drar ner på löpningen lite kommer jag bort! :D

Susanna sa...

Men det är väldigt långt till lidingöloppet väl? :(