tisdag 2 september 2008

Jajaja, jag lyssnar, jag lyssnar!

Idag var planen att gå på ett pass Afro Power dance. Jag har bara gått på afro en gång tidigare, och då tyckte jag att det var väldigt kul, så jag såg fram emot kvällens pass. Kroppen var dock lite stel efter gårdagens cirkelträning (och cykel tur och retur till jobbet), men på träningsschemat inför kommande dagar stod bara ryggstyrka imorgon, och vila på torsdag, så jag tänkte att jag nog överlever.

Jag satte mig på cykeln hem från jobbet och upptäckte en stark motvind. Pust och stön, men jag hade i alla fall Amy Winehouse i lurarna vilket gjorde färden lite lättare. 25 minuter senare stod jag svettig i hallen och tog av mig ryggsäcken.

Plötsligt kändes det oerhört ansträngande att packa om ryggsäcken från jobb- till träningsväska. Och kroppen kändes inte speciellt pigg på ett nytt konditionspass två timmar och fem minuter senare. Jag tänkte i någon minut på hur jag nog tränat lite för mycket på sistone och bestämde mig för att avboka afropasset. Klockan var då 16.28. Om jag inte avbokade passet innnan 16.30 skulle jag få böta 50 kr. Turligt nog var pojkvännens dator påslagen så jag slängde mig över den och hann avboka med en hel minut till godo :)

Nu i efterhand känns beslutet att stanna hemma ikväll väldigt moget och dessutom välbehövligt att lyssna på kroppen. Jag ska bara sitta i soffan ikväll, wohoo!


Cirka 45 sekunder in i klippet kommer de underbara citaten