lördag 3 januari 2009

Mitt i prick!

I tisdags sprang jag ett tempopass med min nya pulsklocka. En klocka som jag fullkomligt älskar, men som jag dock ännu inte lagt tid på att kalibera. Dessutom står det i instruktionsguiden att den inte är helt tillförlitlig vid löpning i terräng, vilket alltsomoftast är vad jag håller på med. Men, så i tisdags sprang jag på en uppmätt 5 kilometersslinga i Fontin i Kungälv, och vad upptäcker jag då? Jo, att när jag enligt markeringen ska ha sprungit 4 kilometer visar min fantastiska fotpod att jag sprungit 4,00 kilometer! Hur häftigt är inte det? Trots ickeexisterande kalibrering och terräng? Den är ganska fantastisk alltså...

Nu efter min lilla bloggpaus vet jag förresten inte riktigt hur jag ska fortsätta mitt bloggande. Det har hänt en hel del i helgerna som jag tänkt att jag ska skriva om, men så när jag väl sitter här i efterhand känns det såklart inte lika aktuellt och spännande längre.

Vad jag kan berätta är att det fungerar bättre med min Wake up light nu (tack för alla åsikter!). Kroppen behövde nog vänja sig och slappna av lite, för idag vaknade jag inte förrän vid kvittret.

Nej, nu ska jag göra mellanmål i form av havregrynsgröt med hallon och hackad mandel, innan ett nytt blogginlägg följer, med bland annat bilder på nya prylar och träningsutrustning, samt tankar om var fokus ska ligga år 2009.

4 kommentarer:

carro sa...

Hallå tjejen! Det är lite trist när man inte helt kan lita på klockan. Jag fick kalibrera om min 4 ggr innan den stämde med min sambos Garmin Forerunner, som är den mest tillförlitliga. GPS å sånt. Men nu så...
Ha, 5 kilometaren i Fontin. En nostalgitripp när jag läser det. Hade en period i mitt liv för ca 13 år sen då jag sprang lite. Då var det den, eftersom jag bodde i Kungälv (uppvuxen i Ytterby). Den är riktigt fin kommer jag ihåg:).
Bra att du skaffar inlägg. Snubben i affären (Idrottsortopedi?) var en riktigt skön typ *L*.
Kram!!!

Susanna sa...

Carro - Oj, hoppas erkligen att din klocka håller sig nu då! Ja, det var jättefint i fontin, kommer säkert att springa där igen. Inte så backigt heller :)

Anonym sa...

Garmin Garmin Garmin. Jag älskar min klocka. Jag 305an med GPS och jag blir alltid lika imponerad om samma sträcka mäter exakt likadant ;)

Susanna sa...

River - Ja den verkar ganska fantastisk. Men sen är jag inte så svårimponerad med pulsklockor nu heller, med tanke på hur dåligt mina senaste har fungerat...