tisdag 20 januari 2009

Isgata = bålträning

Igår då jag var uppe vid Fontin i Kungälv och sprang var allt tvärt om vad man vill att det ska vara. Isen på dammen var borta, mendan isgatan på motionsspåret bestod. Inte idealt för en fem kilometers medelhård löptur. Men det var bara att spänna bålen och ge sig iväg. Ibland blev det dock mer kanande än springande, men jag tog mig runt i alla fall. Den sista biten blev jag dock lite stel i benhinnorna och så jag stoppade pulsklockan och gick nog ungefär de sista 500 meterarna. Man ska ju ta det lugnt med inläggen i början. Hursomhelst blev det en ok löptur och gav rejäl träningsvärk i sidomagmusklerna till idag. Ganska kul att inse hur mycket man fått spänna sig vid halka...


Tid: 33 minuter
Medelpuls: 78% (lite lågt, siktade på strax över 80, men det gick inte att ta sig fram fortare...)
Maxpuls: 85%



Idag vaknade jag till regn och blåst. På stod schemat stod morgonjogg, och tanken på att denna bara skulle bestå av mellan tre och fyra kilometer fick mig att ge mig ut trots lockande tankar om att stanna inne. Det blev en ganska kort runda eftersom jag var stel, men det kändes ändå bra att springa. Hoppas fötterna och resten av kroppen vänjer sig snart, jag vill springa längre NU!

Tid: 28 mintuer
Medelpuls: 77%
Maxpuls: 82%

6 kommentarer:

Lilla my sa...

Läste om dina magiska inlägg och problem med benhinnor. Är lite nyfiken, vad kostade inläggen och vart gick du för att få ett par?

Lilla my sa...

Oj låter som en nätt summa ;) haha Ska hålla koll på dig och se vad du gillar dina inlägg och fundera på vad jag ska göra med mina ben.

Trodde löplabbet var en bra butik med experter? Har köpt mina tre senaste skor där och varit nöjd och tänkt att jag gjort mina fötter och ben en tjänst... så fel man kan ha. Nu har väl skorna fungerat bra om man bortser från ständiga problem med benhinnor...

Anonym sa...

Haha ja men eller hur! :) Hade lust att bara ta tag i han och slänga han ut i djupsnön. ;)

carro sa...

Heja oss!!! Jag gav mig oxå ut i morse, trots regn och rusk:)

Anonym sa...

Kul att du kan springa igen! Visst är det skönt? :) Ha en bra dag!

Susanna sa...

Carro - Ja verkligen! Jag log lite när jag läste om hur du också bet ihop och gav dig ut :)

Malin - Verkligen. Och extra bra känns det att veta att foten nu belastas precis som den ska.