söndag 4 januari 2009

Stel fartlek

Igår genomförde jag ett ganska fantastiskt styrkepass där jag supersetade ben, rygg och magövningar i ganska exakt en timmes tid. Det var tydligen effektivt. Idag har jag träningsvärk i mage, rygg, lår, rumpa och vader. Inte helt lätt att tänka "lätta ben" under en löptur då...

Iklädd mina nya urläckra överdragskläder (som minneskortsproblem hindrat mig från att visa er... Förhoppningsvis funkar det imorgon!) satte jag mig på cykeln och trampade mig fram emot den grusväg som via hästhagar och sommarstugor leder mot Sisjöområdet. Lite lagom uppvärmd efter tio minuters cykling började jag jogga lätt. Visst var jag lite stel i låren, men det flöt på ganska bra ändå. När jag väl blivit ordentligt varm började jag variera tempot lite, jag skulle trots allt springa fartlek, men jag kan inte säga att jag var så jätteinspirerad till det idag. När jag försökte trycka på protesterade de stumma benen en del. Lite olika fart och tempon blev det ändå, och jag utnyttjade backarna till lite naturliga pulsskillnader. Ungefär 55 minuters jogging med ett medel av 80 % av max blev det innan jag trampade hemåt igen, väldigt nöjd med min insats.

Nu ska jag försöka behandla min ännu lite stelare kropp med "Yoga for women" som jag *ehum* "skaffat fram"... Därefter ska jag försöka para ihop mitt Garmin träningscenter med min dator -av någon anledning är den bara intresserad av pojkvännens sådana i nuläget... Jag vill ju ha grafer som jag kan överanalysera god damn it!!

2 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Låter bra! Själv höll jag på att frysa ihjäl! nu ska jag trösta mig med indisk hämtmat och sen ska jag ringa dig :)

Susanna sa...

Andréa - Me too. Nu har jag gjort te du :)