onsdag 14 januari 2009

Så stelt och ömt

Mina benmuskler reagerar lite annorlunda än jag förväntat mig på den här viloperioden. De gör ont!


Gluteus är värst. Det värker och molar och är stelt, trots stretchning och (försök till) massage. Låren är stela de också, som om jag tränat jättehårt typ igår. Och tidigare idag då jag cyklade en liten sväng började jag svettas något oerhört med en gång. Vad är det som händer här egentligen? Är det mina muskler som äntligen får slappna av och bearbeta all uppbyggd stelhet och alla belastade muskelfibrer? Eller är jag så van vid att röra mig hela tiden att jag stelnar till såhär när jag skär ner på träningen?

Nej, det är ganska märkligt det här, och obekvämt. Jag kan liksom knappt sova på sidan i dagsläget eftersom jag är så stel och öm i sätesmuskulaturen. Imorgon bitti är det jag som ägnar en timme åt yoga. Förhoppningsvis lättar ömmandet lite då.

5 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Hm.. du vet väl att jag är massör? :)

Susanna sa...

Ja just det! Det utnyttjas inte tillräckligt ;)

Anonym sa...

Sv: Ja, du har nog helt rätt! Man måste nog va lite galen om man får för sig att springa 21 km hur som helst! ;)

carro sa...

Ja, stela (kramp) gluttar har jag gått med i över 1 år. Så skönt att vara av med. Halleluja!
Hmmm, va märkligt. Men det låter inte helt logiskt att dom skulle stelna av den orsaken. Men man vet ju aldrig...Yoga låter ju som en god ide:)

Susanna sa...

Carro - Usch det låter inte kul.Jag höll på att bli galen av ett par dagar... Skönt att du blev av med det!!