måndag 12 januari 2009

Min pulskurva under ett RPM-pass

För en överanalyserande människa som jag är en av de stora fördelarna med min nya klocka all data som trådlöst laddas upp i min dator efter träningen. Där får jag bland annat upp hur länge jag legat i respektive pulszon, hur snabbt jag sprungit olika delar av passet (om jag nu sprungit) och kan även få en sammanställning av passet på en vacker graf. Väldigt uppskattat av mig!

Här nedan är grafen för dagens spinningpass:


Spinningen gick ok. Cyklingen dit var faktiskt inte alls farlig, visst regnade det lite, men på mitt underbara regnställ lägger sig bara dropparna på utsidan ändå. Väl på spinnigcykeln var jag redan uppvärmd, men det var dessvärre inte bara svetten som kom tidigare än vanligt, så gjorde även mjölksyran, och den begränsade mig en hel del. Trots det var passet roligt och kändes lite sådär lagom halvjobbigt.

Tid: 40 minuter
Medelpuls: 76%
Maxpuls: 87%

4 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Nice! Och vet du! Jag komemr kunna köpa en ny klocka snart!! (Drar detaljerna när vi pratar nsäta gång) Åh, vad jag ser fram mot det! :D

Susanna sa...

Andréa - Bonus ;) ? Hursomhelst, åh så kul för dig! Som sagt, är det någon som ska ha en sån klocka är det du (OCH jag, haha!).

Anonym sa...

De tunga låtarna nummer 3 och 5 syns tydligt på pulskurvan. Ser också att du var på G i låt nummer 6 och ökade på bra i fartökningarna där, även om den låten är tänkt som lite lugnare låt inför sista utmaningen. Låt nummer 7 syns också tydligt att den är jobbig. Du följer koreografin och tar i på "rätt ställen". Har jag uppfattat det rätt ;)?

Vad tycker du om musiken i RPM41? Min favvo är låt 3 :P

Susanna sa...

River - Jag tänkte att detta inlägget skulle intressera dig :D Ja, jag följer koreografin ganska lydigt, men utnyttjar såklart alla chanser till att slita lite extra. Väldigt kul att kunna se sin pulskurva och jämföra med hur det är tänkt att vara liksom.
Jag gillar musiken, mycket mer än i förra releasen. Dock har jag inte gått tillräckligt många gånger för att komma på vilken låt nummer 3 är just nu, men jag ska lyssna extra noga nästa pass!