måndag 12 januari 2009

The best life (mellanmål)

När jag cyklade hem från träningen ikväll var jag extremt hungrig. Under dagen hade jag nämligen inte alls varit hungrig (väldigt ovanligt för mig!) och antagligen ätit för lite. Så under de 15 minutrar jag satt på cykeln hem hann jag bli galet sugen på allt från sura remmar till gainern som jag visste väntade hemma. Nu var det dock ingen bra idé att köpa sura remmar idag, det har blivit godis lite för ofta den senaste tiden, så jag började fundera på nyttigare mellanmål att ta efter middagen.

Till sist kom jag på det ultimata, ett mellanmål som nån Bob från "The best life diet" tipsade om på Oprah för länge sedan. Yoghurt med mango, blåbär och hackade valnötter. Helt fantastiskt gott! Jag åt det som frukost en period för länge sedan, men det blir dessvärre lite dyrt i längden. Men nån helg ibland kan man ju slänga in det. Ikväll ska jag lyxar jag dock till det med vaniljyoghurt. Mums!

2 kommentarer:

carro sa...

Gott det där. Fast jag brukar ha frusna bär (mango, blåbär, hallon å annat) och valnötter till kvarg och funlight. Smarrigt!
Bra jobbat att ta cyklen till gymmet. Jag tog kollektivtrafiken *skämms*, trots att jag bor centralt (Linne) och väldigt nära gymmet. Fast det händer i princip aldrig:). Utom nu då *L*

Susanna sa...

Carro - Jag har råkat föräta mig lite på kvarg, så det får bli yoghurt för mig ett tag haha. Men du, när det regnar såhär FÅR man ta kollektivtrafik även om man bor nära, det hade jag också gjort om det hade varit bättre förbindelser härifrån.