onsdag 1 oktober 2008

Träning på arbetstid

Idag fick jag betalt för lite motion, för jag höll nämligen en gympalektion för barnen på jobbet. Det är kul med barnen där för de har (tragiskt nog) knappt gått i vanlig skola, så för dem är "spring med höga knän" värsta avancerade övningen. Lätt att imponera då!



BodyStep stod på schemat efter jobbet. Äntligen! Releasen, som tydligen var ny, var inte jätteimponerande, men BodyStep i sig var ett härligt återseende. Svinjobbigt, mycket poweruttryck och medryckande låtar som förtränger att pulsen ligger kring 85% av max i 50 minuter. Jag tror jag ska utöka mitt Sportlifekort till att kunna träna på alla gym i Göteborgsregionen, för då kan jag träna BodyStep ibland, och Funk ibland, fast inget av dessa pass erbjuds på mitt "hemgym" i Almedal. Jag har också fått reda på att jag trots min begränsade visstidsanställning kan utnyttja friskvårdsbidraget på 1200 kr. Inte illa!

Nu till Top Moldel finalen och soffan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Få pröjs för att träna...hehe, nu vet du hur jag har det...:)

Susanna sa...

Julia - Haha, ja just det, och dessutom lite mer effektiv träning också :)

Anonym sa...

Och så hade du kunnat träna lite River-spinning i Frölunda om torsdagskvällarna :P.