fredag 3 oktober 2008

Vin ger starka ben




















Igår var ett par kompisar på besök och vi var ute och åt och drack gott. I dryckesväg slank det bland annat ned några glas vin med frusta vindruvor i (ett smart sätt att hålla vinet kylt) och en fantastisk cosmopolitan. Vad vi åt kommer ni att få se bilder på, så fort jag får tillgång till kameran. Sällskapet var dock det godaste, och det var en ljuvligt varm och rolig kväll. Innan kompisarna anlände hade jag spenderat dagen med att trixa i lägenheten, vara på gymmet där jag tränat rygg och bränt av fyra enmintuersintervaller på crosstrainern, och spelat Zelda. En väldigt bra dag i Susannamått, alltså.

Efter att kompisarna övergivit mig och sambon vid lunchtid idag var det dags för mig att cykla till jobbet. En resa jag inte såg fram emot med mitt tunga huvud... Men vet ni, det gick hur lätt som helst att cykla, och framförallt benen kändes som om de var hur starka som helst! Weird, men skönt. Nu kommer kvällen och helgen till stor del att spenderas här på jobbet, vilket känns helt ok eftersom jag fick ha min lilla ute och umgängeskväll igår!

3 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Ja, det måste vara nåt ämne i vin som gör att man blir stark, för det har hänt flera gånger att jag sprungit supersnabbt dagen efter ett par glas vin :) (Dock ska mångden nog stanna vid et par glas, annars är nog risken stor för motsatt effekt :P)

Hoppas du får en bra helg trots jobb!

Sofy sa...

Mysigt med vänner på besök. Det gäller att ta vara på tiden och verkligen UMGÅS! Kämpa på på jobbet! Kram

Susanna sa...

Andréa - Haha, alltså något man kanske borde införa lite oftare :)

Sofy - Ja verkligen. Tack det ska jag göra, det är som tur är inte speciellt ansträngande här just nu. Kram!