måndag 6 oktober 2008

Mittimellan

Idag utökade jag mitt gymkort till att gälla i hela Göteborg. Efter runtsurfande kan jag konstatera att jag bor helt fel. Jag har 6,3 kilometer till Sportlife Sisjön, 8,2 kilometer till Sportlife Frölunda, 6,5 kilometer till Sportlife Kållered, 8,5 kilomter till Sportlife Örgryte och 4,9 kilomter till Sportlife Almedal. Endast det sistnämnda ligger tillräckligt bra till för att jag ska orka åka kommunalt. Vore det sommar skulle jag kunna cykla till vilket som av gymmen. Men snart är det vinter. Det känns inte riktigt bra att behöva ta bilen till gymmet när man ändå bor i en storstad...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Sportlife City då?

Susanna sa...

Ligger dessvärre typ en mil bort, jag bor i mölndal... Men ibland jobbar jag i kungälv och har bilen så då kan jag stanna till där. När jag köpte kortet trodde jag dock att det ingick att träna i kungälv också, men fick reda på ikväll att det visst inte gör det :(

Anonym sa...

Vet inte om det här är nån tröst =) Men jag är glad att jag har krypavstånd till mitt gym. Annars skulle jag inte orka dit...

Susanna sa...

Petra - Haha, nej den trösten var väl sådär :) Som tur är har jag dock inga större problem med att komma iväg, för jag har aldrig haft fördelen att bo riktigt nära ett gym.

Anonym sa...

Skulel du inte kunna ta nån annan gymkedja då?

Susanna sa...

Johanna - Jo i och för sig. Det finns ett Life Club närmare, men det är inte lika stort så utbudet är inte lika stort. Får ta mig en funderare när kortet går ut i december. Vilken kedja blev det du valde?